אז יצא ככה שבמסגרת קורס מקצועי מהעבודה יצא לי לשהות מספר ימים בשוודיה. כבר כשנתיים שאני עוקב אחרי המותג השוודי Trangia שעל פי קהל המעריצים שלו נחשב לסט הבישול בקמפינג הכי טוב בעולם. החברה הזו  Trangia נוסדה בשוודיה בערך לפני כ- 100 שנה ו- 100 שנה שהם מוכרים את אותו הסט בדיוק עם שינויים מינוריים וכנראה שהם יודעים היטב מה הם עושים כי כמויות התגובות החיוביות, סרטוני היו טיוב אודות סט הבישול הזה, עדת המעריצים, קבוצות הפייסבוק מוכיחות כי אוהבים אותם מאד. עבור אזרחי שוודיה סט כזה הוא כנראה חובה בבית לכל משפחה ופעם אחת קנית אותו אז כנראה הוא ישמש את המשפחה לשנים רבות רבות.

האמת היא שבתחילה קצת חשבתי האם ייתכן שסט שהתחילו לייצר לפני 100 שנה, עם כל כך הרבה שינויים בטכנולוגיות הקיימות במהלך הזמן הזה עדיין יכול לבצע את עבודתו? מה המשקל? איך הבעירה של הגזיה? האם נכון לקנות כזה כאשר יש כיום כל כך הרבה חידושים בתחום?

אז במהלך השהות קפצתי לראות את הסט והאפשרויות ב-2 חנויות מטיילים מתקדמות מאד בעיר בכדי להתווכח לגבי הגודל שלו והפתרונות שהוא מביא כי בכל זאת העלות היא לא הכי זולה ומסתכמת בסביבות ה-500 ש”ח לסט מדרגה 3 (יש הרבה סטים בדרגות שונות בתלות בחומרים שמהם הוא עשוי). מה ששכנע אותי סופית לקנות את הסט היתה דווקא שאלה ששאלתי את המוכרת הנחמדה בחנות איך הסט של טרנגיה והאם כדאי לרכוש ? התשובה שלה היתה “זו רכישה אחת לכל החיים” For Lifetime וזה שכנע אותי סופית כי כנראה שזה באמת משהו יוצא דופן וגם מתי כבר יצא לנו להיות שוב בשוודיה (למרות שניתן להזמין כיום באינטרנט). אז רכשתי (-:

אז על מה מדובר ?

סט הבישול של טרנגיה מבוסס על מערכת של סירים, מחבת ועמדה הכולל במקור אלכוהוליה שאליה מכניסים כוהל ומבשלים. הסט בנוי כך שהכלים נכנסים האחד לשני כך שבסופו של דבר זה מתקפל לסט שלא תופס כל כך הרבה מקום ביחס לגודל שלו כשהוא פתוח. הסט כולל מעבר לסירי בישול ולמחבת שהוא מגיע איתו את עמדת הבסיס שהיא מגביהה את גובה הבישול מהאש וגם כוללת מגן מהרוח מיטבי שאיתו אפשר לבשל גם בתנאים קשים מאד של קור ורוחות. ראיתי מספר סרטונים ברשת שאנשים בישלו בתנאי קור קיצוניים.

הסט כולל: עמדת בישול (בנויה ממעמד בסיס + מגן רוח), כוהלייה, 2 סירים לבישול כשהגדול בינהם בגול 1.75 ליטר, מחבת לבישול, מחזיק לסירים,רצועה לקשירה. אני גם קניתי בנוסף : קנקן להרתחת מים, מכסה לסירים שגם משמש כקרש חיתוך וגם מסננת לפסטה, כיסוי מארז לכל הסט. לטרנגיה יש גם אפשרות לרכוש ולהשתמש בגזייה עם בלונים וכמו כן גם בבנזיניה שבה שמים דלק ומשתמשים. אני רכשתי רק עם כוהלייה לטובת הניסיון ואם ארצה בהמשך אזמין גזייה לשימוש עם בלונים. היתרון הגדול בהקשר אלינו שעושים בייק טורינג הוא בכך שאם מביאים גם גזייה וגם כוהלייה אז על בטוח נמצא את חומר הגלם כנראה בכל מקום בעולם. אלכוהול ניתן למצוא בכל מדינה בדרך כלל ברשתות הפארם ובלוני גז לפעמים קשה יותר במדינות לא מפותחות. גם במפותחות לפעמים קשה להשיג ואף בשוויץ יצא לנו בטיול אחר לחפש 4 ימים אחרי בלון גז מתאים.

החברה מציעה סטים בכמה גדלים כאשר גודל 27 הינו קטן יותר ומתאים ל-1 עד 2 אנשים וגודל 25 הינו הגדול יותר ומתאים ל-3 עד 4 אנשים. אני קניתי את גודל 25 שישמש אותי ואת חבריי בטיולי הבייק טורינג ואותי ואת משפחתי בטיולי הקמפינג שלנו.

לעוד פרטי על מוצרי החברה והזמנות אתם יכולים לקרוא באתר שלהם: https://trangia.se/en/

הנה כמה תמונות שיתנו לכם הסבר טוב יותר מה הסט כולל ואיך הוא נראה:

כך נראה הסט כאשר הוא סגור כשלצידו המיכל ובו האלכוהול. המיכל גם יכול להכנס אל תוך המארז

כך נראה הסט כאשר הוצאתי אותו מהמארז

הסט ללא המחבת שמשמשת כמכסה

השיטה שעליהם בנויים הסטים של טרנגיה:

 

הסט פתוח ופרוס במלואו

כך נראה הסט כאשר הוא מורכב ובזמן בישול

הכוהלייה בפעולה :

בדיקת המבורגרים :

כך נראה סט עם גזייה , הכבל יוצא החוצה אל מיכל הגז:

כך נראה סט מורכב עם כוהלייה כפי שאני קניתי:

 

האש בפעולה זמן קצר לאחר ההדלקה

הילד אהב את הסט וכבר מחכה לבישול בשטח: