אז בכל פעם שיוצא לי לשוחח עם אנשים על כך שאני רוכב עם אופניים בחו”ל אחת השאלות הבאות זה עם איזה אופניים? האם אני משכיר שם? קונה שם? איך עושים זאת. אז בפוסט הזה אני אפרט את כל הדרכים כיצד ניתן לקחת את האופניים שלכם לחו”ל.

אז תראו, 2 האפשרויות העיקריות שיש להחליט בינהן זה האם טסים לחו”ל ומשכירים שם אופניים או שמביאים את שלנו מהארץ. לכל אחת מהאפשרויות יתרונות וחסרונות וכל אחת מתאימה גם לסוגי רוכבים שונים בתלות בניסיון שלהם.

לאפשרות הראשונה בה שוכרים ביעד אופניים יתרונות בכך שלא צריך לעסוק בזה בארץ, לא חייבים שיהיה לנו אופניים כלל או אופניים מותאמים. החסרונות הן בכך שאנו נהיה מוגבלים בבחירת המסלול ורק היכן שניתן לשכור אופניים או שחברת תיירות מציעה את המסלול. חסרונות נוספים הינן העלות להשכרת האופניים וגם סוג האופניים וההכרות שלנו איתם (יש צורך להתרגל אליהם, למושב הכסא, לתנוחת הרכיבה וחשוב יהיה שיהיו במידה מתאימה לנו).

לאפשרות השנייה והמועדפת עליי, אנו מביאים את האופניים שלנו, שאנו מכירים היטב מהארץ וכך לא מופתעים מכלום וכל התיקים, הציוד, ההתאמות השונות, המתקן לטלפון או כל מה שנדרש נמצא שם וברכיבות של מאות קילומטרים זה סופר סופר חשוב. אפשרות זאת כנראה לא מתאימה לכולם מכיוון שדורשת גם יכולת מסוימת וקצת ניסיון בלפרק את האופניים לטיסה ולהרכיב אותם בחזרה לאחר מכן.

מכיוון שאני תמיד אורז איתי את האופניים ולוקח אותם אפרט כיצד אני לאחר שנים של ניסיון עושה זאת.

אז תחילה אפרט סדר פעולות שמתחיל כבר ברגע תכנון הטיול:

  • כבר בזמן תכנון הטיול אנו מעדיפים להזמין טיסה ישירה ליעד שבו נתחיל לרכוב – הסיבה היא שכך קטנים הסיכויים שארגז האופניים לא יגיע ליעדו אחרי טיסות קונקשיין.
  • במידה ולאחר הטיסה התכנון הוא להגיע לבית מלון, אז אנו מראש בודקים מול המלון ללילה הראשון שיש להם מקום לאכסן את האופניים וגם שיש שאטל שיכול לקחת אותנו אל המלון יחד עם הארגז. במקרים אלה אנו נעדיף לישון כמעט תמיד במלון בקרבת שדה התעופה שם לרוב המלונות הם גדולים בלי בעיית מקום, כמעט תמיד יש שירות שאטלים של המלון שיכול לקחת אותנו. בפעם האחרונה שלנו בציריך ישנו ממש במלון בתוך שדה התעופה כך שלא היה צריך אפילו שאטל וטיילנו עם הארגז אופניים יחד עם העגלה של שדה התעופה עד למלון.
  • שימו לב: במידה ומסלול הטיול הוא מעגלי אנו נרכיב את האופניים במלון ביום הראשון, נשאיר את הארגז לשמירה במלון עד ללילה האחרון אז נחזור אל אותו המלון ללינה ולחזרה לשדה התעופה. כך פתרנו את סוגיית מציאת האריזה לאופניים לטיסה חזרה.
  • במידה והמסלול אינו מעגלי נצטרך למצוא פתרון לטיסה בחזור או על ידי מציאת חנות אופניים שיכולה לתת לנו קרטון (עדיף מראש לכתוב להם אי מייל) או על ידי שימוש תיק אופניים (פירוט בהמשך)
  • במידה ואנו נוחתים ביעד בשעות הבוקר או הצהריים אנחנו בדרך כלל נרכיב את האופניים בשדה התעופה ומשם נצא ברכיבה או עם רכבת אל תחילת המסלול המתכונן. את הקרטון במקרה זה נזרוק לפח בשדה התעופה ונצטרך להתארגן על פתרון אחר שאינו אותו קרטון לטיסה חזרה (תכף אציג מה האפשרויות).
  • אנו מוסיפים להזמנה של כרטיסי הטיסה גם עלות של הטסת ציוד ספורט – אופניים. לרוב זה יעלה בין 50 ל- 80 יורו לכיוון וזה מאפשר לשלוח לבטן המטוס ארגז אופניים בדרך כלל עד 32 קילו (תלוי בחברת תעופה).יש חברות תעופה כמו אל על שבכרטיס רגיל אפשר להביא אופניים עד המשקל המותר במזוודה. יש לבדוק מול כל חברה מה הנהלים שלה באתר החברה. אני אישית אעדיף להזמין את הכרטיס הזול ביותר שקיים יחד עם תשלום על הטסת אופניים כי יש לחברה אחריות על האופניים שלי ועל ההגעה שלהם ליעד.
  • כחודש לפני אני דואג שיהיה לי כבר בבית ארגז מתאים לאריזת אופניים כשאת זה ניתן להשיג בחנויות אופניים. שימו לב כי יש כל מיני סוגי ארגזים ומומלץ לא לקחת ארגז של E-BIKE אז תמצאו את עצמכם עם ארגז הרבה יותר כבר ופחות אפשרות לשים דברים שלכם שם.
  • כיומיים לפני הטיסה אני אורז את האופניים שלי אל תוך הארגז. אפרט על הדרך ומה נדרש בכתבה נוספת נפרדת. שימו לב ולא לשכוח : חובה להוריד אוויר מהגלגלים בגלל ההפרשי לחצים בטיסות.
  • עוד דבר חשוב שיש לדעת: מי שרוכב על E-BIKE לא ניתן להטיס את הסוללות במטוסים.
  • תודות ליוסי חברי הטוב אנו דואגים שיהיה לנו 2  דפי A4 מנוילנים עם הפרטים שלנו באנגלית (שם, אי מייל, טלפון עם קידומת בינלאומית) אותן אנו מדביקים על הארגז משני הכיוונים. בנוסף אני גם לוקח טוש לורד שחור וכותב גם את הפרטים על גבי הקרטון.
  • יום לפני הטיסה אני דואג להכניס אל קרטון האופניים עוד ציוד שיש עד למשקל המותר (בדרך כלל 32 קילו) שוקל את הקרטון על ידי זה שאני עולה לבד ואז עולה עם הקרטון על המשקל וסוגר את הקרטון עם מסקנטייפ איכותי מכל הצדדים בכדי שלא ייפתח הקרטון אך גם בשביל לתת לו עוד חוזק.
  • ביום הטיסה כל הציוד שלי מסתכם ב-2 דברים: קרטון אופניים ובו האופניים ועוד ציוד + תיק צד של רכיבה איתו אני עולה למטוס. אין צורך להזמין מזוודה זה בגודל של טרולי.
  • לאחר צ’ק אין בשדה התעופה את הקרטון לוקחים בנתב”ג אל המעלית שמשמשת לשליחת ציוד מיוחד לטיסות, מניחים במעלית את הקרטון וממשיכים אל הטרמינל עם תיק הצד.

תיק אופניים כשדרוג : 

יצא לי ולחבריי לעשות גם מסלולים מעגליים וגם מסלולים שאינן מעגליים (שזה המועדפים עלינו) ונכון לכרגע לאחר תובנות ולקחים של כמה שנים השדרוג שעשינו לגבי האריזות הוא שקנינו תיק לאריזת אופניים מדקאטלון שאיתו אנו מגיעים מקופל כבר מהארץ, במהלך הרכיבה הוא נמצא איתנו על האופניים ורק בסוף הרכיבה אנו משתמשים בו בטיסה חזרה. תיק זה מאפשר לנו בסופו של דבר פחות התעסקות בלוגיסטיקה בחזור ומאפשר הרבה ספונטניות וניצול זמן כי אין צורך לחפש קרטון באחת מחנויות האופניים. החיסרון זה שתיק זה תופס נפח מקום כאשר הוא מקופל וגם שוקל בסביבות 2.5 קילו. אבל היתרונות עולות על החסרונות ועל כן ב-2 הרכיבות האחרונות שלנו השתמשנו בו  והיה מצויין.

במידה ואתם נמצאים בטיול ארוך יותר ואין לחץ של זמן אז הייתי מוותר על התיק אופניים ופשוט מוצא קרטון אופניים מחנות בחזרה.

להלן כמה תמונות וסרטונים שבהם אסביר ואראה כיצד אנו עושים זאת:

ככה נראה כל הציוד שלי ביציאה לטיול: ארגז ובו האופניים וציוד נוסף עד 32 קילו + תיק צד רכיבה שאיתו אני עולה למטוס

הארגז והציוד נכנס לרכב ומחכה לאשתי האהובה שתיקח אותי לשדה התעופה

כאן אתם רואים את יוסי חברי והמסוע המיוחד שבו מקבלים את האופניים בשדה התעופה – בכל השדות יש מסוע מיוחד שאינו המסוע הרגיל למזוודות

סרטון מסוע ציוד מיוחד בשדה התעופה של ציריך:

לאחר קבלת האופניים במסוע המיוחד אנו לוקחים אותם עם עגלה של שדה התעופה אל מחוץ לטרמינל

כך האופניים מועלים את המטוס

ביעד שאליו הגענו אנו מרכיבים את האופניים ומארגנים את הציוד (בתמונה שדה התעופה במינכן)

בטיול האחרון הרכבנו את האופניים במלון בשדה התעופה בציריך

במידה ואין לכם תיק אריזה לאופניים אז צריך למצוא קרטונים. כאן בתמונה חברי הילל ואני הלכנו להביא קרטונים מדקאטלון וורונה שם סיימנו מסלול ומשם טסנו חזרה לארץ

אנחנו השתדרגנו לארוז את האופניים על תיקי אופניים בחזור

אלו התיקים שאנו קנינו לפני שנתיים בדקאטלון (כיום יש להם תיקים שנראים אחרת) ואיתם אנו חוזרים בטיולים האחרונים הביתה

ככה הם נראים בתור לצ’ק אין

כאן הם מונחים במסוע המיוחד בשדה התעופה של וונציה

תיק אופניים + תיק צד לעלייה למטוס. כמו קרטו האופניים בהלוך רק שהפעם עם תיק אופניים

ככה נראים האופניים בתוך האריזה של התיק

בפוסט נוסף שאכתוב בקרוב אפרט יותר פרטים מדויקים מה נדרש לדעת ולעשות בכדי לארוז את האופניים ממש בתוך קרטון אופניים

מקווה שעזרתי , אייל